2/01/2016

"Najdłuższa podróż" Nicholas Sparks



Czasem zastanawiam się, czy to tylko Nicholas Sparks potrafi tak pięknie pisać o miłości?
Niektórzy na pewno ośmielą się stwierdzić, że to kolejne banalne romansidło, ale ja się z tym nie zgadzam. Uwierzcie mi, że ta powieść ma swój niepowtarzalny urok (jak na Sparks'a przystało).

"Najdłuższa podróż" to dwie historie o miłości. Jedna to historia dwójki młodych ludzi, którzy niespodziewanie zakochują się w sobie. Niespodziewanie, bo oboje pochodzą z dwóch całkiem różnych światów. Historia druga, to opowieść starca uwięzionego w rozbitym samochodzie. Starzec Ira czekając na swoją zbliżającą się śmierć, wspomina swoją miłość do żony imieniem Ruth, która zmarła kilka lat wcześniej.
Historie opisane w tej książce, są na prawdę fascynujące. A niewyobrażalna ilość emocji jakie w sobie zawierają jest zaskakująca.

Skłamałabym mówiąc, że przeczytałam tę książkę. Prawda jest taka, że pochłonęłam ją w jeden dzień. Piękna historia, doskonała fabuła i intrygujące postaci. Zbiór niesamowitych emocji, które wzruszają do łez, obsypują nastrojem melancholii i przenoszą w zupełnie inne czasy. Tak w kilku zdaniach można podsumować tę książkę.
Każdy czytelnik, podczas lektury tej pozycji może zastanowić się nad swoim życiem, wyborami i oczekiwaniami.

Ekranizacja tej powieści ukazała się w kinach w ubiegłym 2015 roku.

Gorąco polecam!

CYTATY "NAJDŁUŻSZA PODRÓŻ":

,,Jeśli istnieje niebo, odnajdziemy się, bo bez ciebie nie ma nieba."

,,Gdybyśmy się nie spotkali, myślę, że moje życie nie byłoby kompletne. Przemierzałbym świat w poszukiwaniu ciebie, nawet gdybym nie wiedział, kogo tak naprawdę szukam."

,,Chciałbym potrafić namalować, co do ciebie czuję, bo obawiam się, że słowa to za mało. Wyobrażam sobie, że maluję czerwienią twoją pasję, błękitem dobroć, zielenią głębię twojej empatii i intensywną żółcią twój niesłabnący optymizm. I zastanawiam się czy jakikolwiek artysta ma w swojej palecie wystarczająco dużo kolorów, by namalować to wszystko, czym dla mnie jesteś."

,,Jak już masz się żenić, to tylko z kobietą mądrzejszą od ciebie. Po co miałbyś główkować sam?"

,,Do tej pory noszę w sobie rany, których z zewnątrz nie widać, ale one tam są i nigdy się nie zabliźnią."

,,Myślę, że człowiek powinien umierać, tak jak żył; otoczony tymi których zawsze kochał."

,,Rozumiem, że miłość i tragedia idą w parze, bo jedna nie istnieje bez drugiej, a jednak zastanawiam się, czy bilans jest sprawiedliwy."

,,Ufaj ludziom - powtarzał mi - dopóki się okażą niegodni twojego zaufania. A przed takimi, którym przestałeś ufać, miej się na baczności."

,,A potem pochyliłeś się i już wiedziałam co się zaraz stanie.
 - Pocałowałem cię na dobranoc.
 - Nie - koryguje Ruth uwodzicielskim głosem - owszem, pocałowałeś mnie, ale to nie był pocałunek na dobranoc. Już wtedy wyczułam w nim obietnicę, że będziesz mnie tak całował zawsze."

1 komentarz:

  1. Książka już czeka na mojej półce. Czuję, że się nie zawiodę na niej.

    OdpowiedzUsuń